Így alakult át a mi autónk

Talán a Suzukiból fut a legtöbb a magyar utakon. Itthon a Swift, az Ignis és a Vitara a három preferált tipus, mindegyik komoly átalakuláson ment át. 

A klasszikus Swiftet még 1983-ban kezdték el gyártani. Úgy is nézett ki, mint akkoriban sok autó. Formában és teljesítményben is olyan volt, mint amit akkor elvártak egy kis autótól. Volt belőle 1,3-as és 1,5-ös, valamint sport verzió is. 

A második generációt 1988. szeptemberében kezdték el gyártani Japánban. Készült belőle 2, 3, 4 és 5 ajtós verzó is, szereltek bele 1,0-s motort, de a gép felszaladt egészen 1,6-ig is. Az első magyar modell 1992. szeptemberében gurult ki az esztergomi gyárból.

A legkomolyabb ráncfelvarrás 2004-ben következett be, amikor igencsak modern és divatos formát kapott a Swift. Kicsit a Mini Cooperre hasonlított. Kicsit. 3–5 ajtós volt, 1,0-1,6-ig terjedt a motorja, volt benzines és dízeles is és természetesen készült belőle sport verzió is. 

Tavaly év végén mutatták be belőle a legújabbat. Az átalakítás nem olyan nagy, mint a második és a harmadik generáció között, de azért látszik, hogy dolgoztak vele egy kicsit. Japánban, Magyarországon és Indiában készülnek a modellek. 

A másik nagy tömegben fellelhető típus az Ignis. Az első verzió gyártása 2000-ben kezdődött. Volt belőle 3 és 5 ajtós is, 1,3-as, valamint 1,5-ös. Ez volt az első városi terepjáró-szerű autó. Lássuk be első nekifutásra nem sikerült túl szépre. 

2003-ban jött is belőle az új, amit ráadásul Esztergomban gyártottak. Ez már sokkal jobban nézett ki. Az 1,3-as és 1,5-ös benzines mellett, a kisebb motorból dízelüzemű is készült. Három és öt ajtós is volt, de egy dolgot be kellett látnia minden tulajdonosnak: a csomagtartót lényegében kifelejtették belőle. 

Sikeres modell volt, de ennek ellenére évekre leállt a gyártása, hogy aztán a közelmúltban bemutassák belőle az újat. Hát… Kicsit kerekebbek lettek a sarkai, swiftesebb a kidolgozása, de elveszítette az Ignis-jellegét. A Japánban és Indiában készülő kocsi 1,2-es és 1,4-es motort kapott. 

Terepjáróból luxuskocsi lett a Vitara, amely 1988-ban jelent meg és akkor olyan volt mint egy kocka lámpákkal, szélvédőkkel és kerekekkel. A Suzukikhoz képest nagy motorok voltak benne – kellett a terepre –, hiszen 1,6-os volt a legkisebb. 

Az 1998-as átalakítás lényegében annyit hozott, hogy lekerekítették a sarkokat és lett belőle 2,5-ös motorral szerelt is. 

Aztán a Vitara 2005-ben elindult a luxusautó kategória felé. Az egy dolog, hogy már 2,7-es motort is tettek bele. Készült autómata és manuális váltós is és a felszereltsége is elég komoly volt. Ezzel együtt felszaladt az ára is, így egy kicsit talán az ár-érték arány elcsúszott, de ez egy szép és jó autó volt. 

Tavaly ebből is jött egy új, amit egy ideig szokni kellett, de már kimondhatjuk, hogy jól néz ki. Nagy is és okos is, ebben már minden benne van, aminek egy felső kategóriába készülő autóban lennie kell. 

Érdemes visszamenni a bejegyzés elejére és összehasonlítani az első és az utolsó képet. Nagy utat járt be a Suzuki. 

Címkék: autó, Suzuki
http://tech.blogstar.hu/./pages/tech/contents/blog/36748/pics/lead_800x600.jpg
autó,Suzuki
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?