Blogolj!

Tíz éven belül minden negyedik európai új jármű elektromos autó lehet


Úgy tűnik, komolyan gondolja Európa legjelentősebb autóipara, hogy van jövője az elektromos járműveknek. Ez persze nem újdonság, de most a legfrissebb számokat és információkat is hozzuk!

- A német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat – jelentette ki Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete (Verband der Automobilindustrie e.V. - VDA) elnöke. A jelentős összeg legnagyobb részét alternatív hajtásláncok fejlesztésére költötték, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos megoldások jobbá tételéről sem, mert még nem dőlt el, hogy melyik hajtáslánc a legjobb.

A németek szerint belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot. A fejlesztés előnye lehet, hogy teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítaná.

Wissmann kiemelte, a német autógyártók és beszállítók jelenleg a zéró kibocsátáson dolgoznak, azaz olyan járműveket kívánnak piacra dobni, amelyek egyáltalán nem bocsátanak ki szén-dioxidot és más károsanyagokat. Hozzátette, mindez egyértelmű követelmény a cégek előtt, azonban még nincs kidolgozott üzleti modell az átalakításra. Egy dologban biztos a szakember: nem marad meg a jelenlegi helyzet.

Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli. Úgy számolnak, 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik az elektromos autók aránya az újonnan forgalomba került gépkocsik között – ehhez azonban elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra kiépítése.

- Számunkra a technikai nyitottság központi kérdés – fogalmazott a VDA elnöke. Kifejtette, tekintettel a változások léptékére, elengedhetetlen, hogy a politikát is maguk mellé állítsák.

Szintén friss bejelentés, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda is ráfeküdt a villanyautókra. Az egyik kisebb üzemben, a Kvasinyban találhatóban – tudják, itt jött le a szalagról a híres Felicia cabrio, a 110R coupé, s még számtalan kisebb szériás sportkocsi –, 2019-től a Superb hibrid hajtású változata készül. Mlada Boleslavban ugyanekkor kezdik meg a szintén hibrid motorhoz az alkatrészek gyártását, majd a következő évtől már piacra dobják a teljesen elektromos meghajtással ellátott új típusukat. 2025-re pedig már öt különböző modellként lehet választani villanyautót. Amennyiben nem lesz féltékeny a német anyacég ezek sikereire is…

(VDA.de-MTI-Origo)

https://tech.blogstar.hu/./pages/tech/contents/blog/45099/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?