Tíz éven belül minden negyedik európai új jármű elektromos autó lehet

Tóth Marcell

Úgy tűnik, komolyan gondolja Európa legjelentősebb autóipara, hogy van jövője az elektromos járműveknek. Ez persze nem újdonság, de most a legfrissebb számokat és információkat is hozzuk!

- A német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat – jelentette ki Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete (Verband der Automobilindustrie e.V. - VDA) elnöke. A jelentős összeg legnagyobb részét alternatív hajtásláncok fejlesztésére költötték, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos megoldások jobbá tételéről sem, mert még nem dőlt el, hogy melyik hajtáslánc a legjobb.

A németek szerint belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot. A fejlesztés előnye lehet, hogy teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítaná.

Wissmann kiemelte, a német autógyártók és beszállítók jelenleg a zéró kibocsátáson dolgoznak, azaz olyan járműveket kívánnak piacra dobni, amelyek egyáltalán nem bocsátanak ki szén-dioxidot és más károsanyagokat. Hozzátette, mindez egyértelmű követelmény a cégek előtt, azonban még nincs kidolgozott üzleti modell az átalakításra. Egy dologban biztos a szakember: nem marad meg a jelenlegi helyzet.

Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli. Úgy számolnak, 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik az elektromos autók aránya az újonnan forgalomba került gépkocsik között – ehhez azonban elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra kiépítése.

- Számunkra a technikai nyitottság központi kérdés – fogalmazott a VDA elnöke. Kifejtette, tekintettel a változások léptékére, elengedhetetlen, hogy a politikát is maguk mellé állítsák.

Szintén friss bejelentés, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda is ráfeküdt a villanyautókra. Az egyik kisebb üzemben, a Kvasinyban találhatóban – tudják, itt jött le a szalagról a híres Felicia cabrio, a 110R coupé, s még számtalan kisebb szériás sportkocsi –, 2019-től a Superb hibrid hajtású változata készül. Mlada Boleslavban ugyanekkor kezdik meg a szintén hibrid motorhoz az alkatrészek gyártását, majd a következő évtől már piacra dobják a teljesen elektromos meghajtással ellátott új típusukat. 2025-re pedig már öt különböző modellként lehet választani villanyautót. Amennyiben nem lesz féltékeny a német anyacég ezek sikereire is…

(VDA.de-MTI-Origo)

https://tech.blogstar.hu/./pages/tech/contents/blog/45099/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?