Erőszakos vagy nem?

Ragnar Volarus

Valószínűleg egy parttalan vita zajlik arról, hogy mennyire okolhatóak a videojátékok az erőszakos cselekedetek miatt. Időről-időre előkerül ez a téma, a Grand Theft Auto széria újabb epizódjának megjelenésekor például mindig felmerül.

Most éppen a februári parklandi iskolai mészárlás kapcsán, mivel Donald Trump elmondta, hogy szerinte az erőszakos videojátékok és filmek miatt történhetnek ilyen borzalmak az USA-ban. Ezért a héten az elnök berendelte a videojáték-ipar képviselőit, hogy a Fehér Házban beszélje meg velük a jelenlegi helyzetet. A megbeszélések eredménye még nem ismert, de a a Fehér Ház YouTube-csatornájára kikerült a videó, mellyel ezen a találkozón Trump illusztrálni szerette volna a játékokban látható erőszakot.

Íme a videó:

Tény ami tény, ez a 88 másodperc valóban véres. 

Most viszont megérkezett a válasz is. A Games for Change nevű csapat most szintén összevágott egy 88 másodperces klipet, melyben a videojátékok egy teljesen más arcát igyekeznek bemutatni.

– olvasható a leírásban. Lássuk mi igaz ebből az ígéretből.

Valóban szebb válogatás.

Csakhogy a felhozott példák a szélsőségek, és az igazság valahol középen lehet. Persze, vannak erőszakos videojátékok, de vannak amelyek szemet gyönyörködtető világokat teremtenek, történetük elvarázsol, vagy éppen az sem ritka, hogy tanítanak. Utóbbira a Minecraft egy kiváló példa. A Microsoft és az ötödik születésnapját ünneplő Code.org ugyanis nyilvánosságra hozta azt a valóban szép adatot, miszerint a Minecraft Kódolás órája programjuk már több mint 85 millió fiatalnak mutatta be a kódolás világát. 

A Kódolás órája egy olyan kezdeményezés, amely a játék irányából csábítja át a fiatalokat a számítástechnika alkotó világába azzal a jó értelemben vett mézesmadzaggal, hogy ne csak játsszanak, hanem merüljenek bele még jobban a játék mögötti háttérmunkába, alkossanak saját játékokat vagy az itt megszerzett tudást hasznosítsák esetlegesen későbbi szakmai pályafutásuk során. A program keretében minden diáknak lehetőséget adnak arra, hogy mélyebben beletanuljon a számítástechnikába. Ez pedig akkor is hasznos lehet, ha végül mégsem ezen a területen helyezkedne el. Mert a kódolás alapelveinek megértése például segít fejleszteni a problémamegoldó képességeket, a logikát és a kreativitást.

Tehát a videojátékok nem gonoszak. Kicsit egyszerű válasznak tűnik ezeket hibáztatni az erőszakért. Aki ilyet tesz, abban ott van a hajlam az efféle cselekedetekre, és ennek jelei is vannak, amikre figyelni kell. Persze lehet egy végső lökés, az indikátor egy ilyen játék. De ahol ez történik, ott már nagyon nagy a baj.

A témában amúgy megvan a Trollfocis fiúk véleménye is.

Címlapfotó: Sony Interactive Entertainment

Címkék: videojátékok
https://tech.blogstar.hu/./pages/tech/contents/blog/49932/pics/lead_800x600.jpg
videojátékok
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?