Ennyi lehetne a fizetős Facebook

Ragnar Volarus

Bár Mark Zuckerberg továbbra is kitartana az ingyenes modell mellett, legutóbb már nem tartotta ördögtől való gondolatnak a reklámmentességet kínáló opciót. 

Fotó: marketingland.com

A Facebook vezetőjének két napon át tartó szenátusi meghallgatásán merült fel ez a kérdés, amit Mark Zuckerbergnek címeztek. Nem lenne-e egyszerűbb a felhasználók után kutakodó hirdetések helyett egy olyan fizetős modellt bevezetni, amikor senkit nem zaklatnának reklámokkal és nem is gyűjtenének senkiről a célzott reklámokhoz szükséges adatokat. Zuckerberg akkor azt mondta: ő szívesen kitartana az eddigi, ingyenes működés mellett, de "ha erős lesz a nyomás", akár elgondolkodik egy havidíjas konstrukción is.

Ez persze csupán egyetlen mondat, amit persze azóta analizálnak a szakértők és laikusok egyaránt. Ami viszont biztos, hogy az ingyenes Facebook mindig megmarad választható lehetőségként. 

Ha végül a kormányzati nyomás miatt Zuckerbergnek mégis engednie kell, akkor vajon mennyibe kerülne a fizetős Facebook havonta? Szakértők és elemzők nekiálltak, és kiszámolták, mennyiért érné ez meg a Facebooknak.

A 9to5Mac számításai szerint a közösségi oldalnak egy észak-amerikai felhasználó havi 7 dollárt "termel" azáltal, hogy a neki megjelenített reklámok után ennyit fizetnek a hirdetők. De a TechCrunch által elvégzett elemzés kimondja a nyilvánvalót, ennél azért drágábban kellene adni a reklámmentes elérést. Elvégre pont azok a felhasználók engedhetik meg inkább maguknak a havidíjat, akik leginkább a célpontjai a hirdetőknek, tehát ha ők áttérnek egy reklámmentes használati módra, az ingyenes változatban maradókból valószínűleg kevesebb haszna lesz a hirdetési modellen keresztül a Facebooknak, ezt pedig kompenzálni kell. Így pedig a számítások szerint valahol 11 és 14 dollár között lenne a reális összeg, ha tisztán számszakilag nézzük,

Ez önmagában amerikai szinten nem egy borzalmas összeg. A Spotify például 9,99 dollárt, a Netflix havidíjai a streaming minősége és az egyszerre használható eszközök száma szerint 8 és 12 euró között váltakozik, ráadásul itt nincs is ingyenes, hirdetésekkel finanszírozott változat.

Fotó: lifehack.com

Szóval a fenti becslésben meghatározott árszint egészen elfogadhatónak tűnik. Persze kicsit sántít az összehasonlítás, hiszen a Spotify és a Netflix is teljesen más szolgáltatást nyújt. Szigorúan nézve ők valóban szolgáltatnak, míg a Facebook egy közösségi háló, amelynek legfőbb célja a kapcsolattartás (volt). Persze amekkora hatása van a modern emberek életére ez a digitális drog, még az sem kizárt, hogy működne a fizetős verzió. 

Minderről biztosat majd csak akkor tudhatunk, ha a Facebook hivatalosan is bejelenti a havidíjas modell elindítását. Ha egyáltalán erre valaha is sor kerül. 

https://tech.blogstar.hu/./pages/tech/contents/blog/51979/pics/lead_800x600.jpg
facebook,Mark Zuckerberg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?