Kilépett a Naprendszerből a Voyager-2 űrszonda

Több mint négy évtizede indult el a Földről a Voyager-2 űrszonda, ennyi idő kellett ahhoz, hogy belépjen a csillagközi térbe.

Fotó: SpaceNews

A Voyager-2 ezzel a második űrszonda lett, amelyik elhagyta a Naprendszert, az első - meg fognak lepődni - a Voyager-1 névre hallgató szerkezet volt. A Voyager-2-t tizenhat nappal nagy testvére után, 1977. augusztus 20-án lőtte ki az űrbe a NASA, az űrszonda elsődleges feladata a Jupiter és a Szaturnusz vizsgálata volt, majd feltérképezte az Uránuszt és a Neptunuszt is.

Huszonkét évvel kilövését követően fejezte be a bolygók tanulmányozását, ezután indult el a Naprendszer pereme felé, az IFLScience pedig arról számolt be, hogy 41 évvel indulása után kilépett a helioszférából, tehát a Nap által létrehozott részecskékből és mágneses mezőkből álló védőbuborékból.

Tudományos szempontból igen fontos megjegyezni, hogy az űrszondának még mindig üzemel a plazmamérő műszere, tehát nagyon értékes információkat gyűjthet be egy olyan területről, amelyet eddig alig tudtak érdemileg tanulmányozni a tudósok és csillagászok.

Címkék: űrkutatás