Fantasztikus áttörést értek el izraeli tudósok

A világon elsőként sikerült 3D nyomtatási technikával készült emberi szövetekkel és véredényekkel rendelkező szívet alkotniuk.

Fotó: Medical Xpress

A Tel Aviv Egyetem tudósai előtt korábban senkinek sem sikerült emberi sejtekből új szívet alkotnia, így a mostani eredmény egyedülállónak számít tudományos körökben. Korábban ugyan már minta szövetekből sikerült műszívet készítenie kutatóknak, de abban még nem voltak véredények, így a most bemutatott tanulmány hatalmas áttörést jelent a szövetek és szervek jövőbeli transzplantációjában.

A szívbetegség világszerte az egyik leggyakoribb halálok a nők és férfiak körében egyaránt, sok esetben csak a szívátültetés segíthet az előrehaladott szívelégtelenségben szenvedő betegeken, ám gyakran a várólista olyan hosszú az ilyen jellegű műtétek esetében, hogy sokan halnak meg azért, mert nem jutnak időben megfelelő donorszívhez.

Tal Dvir professzor, a tanulmány vezetője elmondta, az izraeli kutatócsoport által kifejlesztett szív egyénre szabott, tulajdonképpen megegyezik a páciens biológiai jellemzőivel. A most elkészült műszív egyelőre még csak akkora, mint egy nyúl szíve, ám a kutatók szerint a kifejlesztett technológia alkalmas arra, hogy mostantól emberi méretű szívet legyenek képesek nyomtatni.

Címkék: orvostudomány