A legtávolabbi galaxiscsoportot fedezték fel csillagászok

Óriási felfedezést tettek a csillagászok: az eddig azonosított legtávolabbi galaxiscsoportra bukkantak.

Természetesen a NASA-nak is benne van a keze a dologban, ugyanis a szervezet által vezetett nemzetközi kutatócsoportnak köszönhető a felfedezés. A kutatás eredménye szerint a csoport által megfigyelt EGS77 jelű galaxistrió abból az időből származik, amikor az univerzum még csak 680 millió éves volt, vagyis kevesebb mint jelenlegi 13,8 milliárd éves korának öt százaléka.

Az objektum a kiterjedt Groth-övben található a Nagy Medve és az Ökörhajcsár csillagkép között

– idézi az MTI a NASA közleményét.

A jelentésből az is kiderült, hogy a galaxisok egy sebes kozmikus átalakulási folyamatban, reionizációban vannak.

Ez akkor kezdődött, amikor az első csillagokból származó fény megváltoztatta a hidrogén természetét az egész univerzumban hasonló módon ahhoz, ahogyan egy befagyott tó megolvad tavasszal. Ez a folyamat alakította át a sötét, fényeket kioltó kozmoszt azzá, amelyet ma is ismerünk.

A fiatal univerzum tele volt hidrogénatomokkal, ami úgy felhígítja az ultraibolya fényt, hogy blokkolja a korai galaxisok látványát

– mondta James Rhoads, a NASA Goddard Space Flight Center nevű intézményének munkatársa. A szakember vasárnap mutatta be a felfedezésüket az Amerikai Csillagászati Társaság 235. találkozóján Honoluluban.

Az EGS77 az első galaxiscsoport, amelyet ennek a kozmikus ködnek a ritkulása során figyelhetünk meg

– főzte még hozzá Rhoads.

csillagászat,galaxis,NASA,űrkutatás