623-ra nőtt a koronavírus-fertőzöttek száma Magyarországon
Újabb öt, idős, krónikus beteg hunyt el, vagyis a halálos áldozatok száma immár 26 fő.

Akkor most hány holdja is van a Földnek?

Egy, vágnánk rá szemrebbenés nélkül, csakhogy ebben az esetben nagyot tévednénk. Kutatók egy csoportja különös felfedezést tett néhány nappal ezelőtt, amely alaposan felbolygatta a tudományos világot.

Fotó: Pixabay

Amióta az eszünket tudjuk, annak is tudatában vagyunk, hogy a Föld - több más bolygóval ellentétben - csak egyetlen kísérő holddal rendelkezik. Nem véletlen, hogy a holdat nemes egyszerűséggel csak Holdnak nevezzük, nem kell megkülönböztetnünk más hasonszőrű égitestektől.

A Hold komoly hatással bír a Földre, a pragmatikus tudományok művelői szerint nagyban befolyásolta bolygónk geológiai és biológiai fejlődést is, a szakrális tudományok doktorai pedig különleges képességeket látnak mögötte. Így, vagy úgy, de a Hold - átvitt értelemben - megkerülhetetlen földi életünk alakulása szempontjából, szóval jó, hogy van nekünk.

Csillagászok egy csoportja viszont igazán különös felfedezéssel rukkolt elő, ugyanis egy új, Föld körüli pályán keringő égitestet fedeztek fel és azt is megállapították, hogy az egészen kicsi objektum

holdként tartózkodik a Föld gravitációs vonzásában.

A csillagászok a keringési pályáját kiszámolva azt is megállapították, hogy már három éve vendégeskedik bolygónk gravitációs mezején, így illet neki nevet is adni, ami a nem túl megnyerő 2020 CD3 lett.

A minihold tényleg egészen kicsike, az átmérője nem haladja meg a 3,5 métert, szóval kábé akkora, mint egy személyautó. A kutatások megállapították, hogy a Holdnál távolabb van a Földtől és egy ovális alakú pályán kering, körülbelül 47 napra van szüksége ahhoz, hogy megkerülje bolygónkat.

A csillagászok úgy vélik, hogy a 2020 CD3 nem más, mint egy eltévedt aszteroida, amely peches módon a Föld gravitációs vonzásában ragadt, ám mivel a pályája nem stabil, előbb vagy utóbb el fogja hagyni a gravitációs mezőt. Az is kiderült, hogy folyamatosan távolodik a Földtől, a becslések szerint pedig már áprilisban el kell búcsúznunk tőle.

Nem fordul elő gyakran, hogy aszteroidák csak úgy kényük-kedvük szerint a Föld gravitációs vonzásába kerüljenek, ezt megelőzően csupán egy regisztrált esetet jegyezhettek fel a csillagászok: 2006 szeptembere és 2007 júniusa között a 2006 RH120 jelzésű égitest keringett egy kicsit a bolygó körül, mielőtt tovább állt.

Címkék: csillagászat